20.12.2012

Elisa-kirja kyseli Lasipalatsissa


Sähköpostiin tupsahti kutsu tulla käymään Lasipalatsissa juttelemassa Elisa-kirjalaisten kanssa. Houkuttimeksi annettiin mahdollisuus antaa palautetta ja vaikuttaa palvelun kehitykseen, sekä vielä 30 euron lahjakortti joulun kirjaostoksiin. Eihän tuollaisesta tarjouksesta voi kieltäytyä.

Olen Elisa-kirjasta ostellut kirjoja aika tasaiseen tahtiin. Kuukausilasku on kätevä tapa maksaa ostokset ja Elisa-kirja on yksi näitä harvoja suomalaisia e-kirjakauppoja, jotka ovat ymmärtäneet hinnoittelun ja tarjousten tärkeyden. Eiväthän kirjakaupatkaan koko ajan myy samanhintaisia kirjoja.

Palautteeksi kävinkin antamassa sen, että e-kirja vertautuu ainakin minun mielessäni pokkariin hintatasoltaan. Olen valmis odottamaan jonkin aikaa kirjan ilmestymistä (ei lukeminen sillä välin yleensä mitenkään lopu kesken). On todella hyvä, että kirjoja on saatavilla heti ilmestymishetkellä kirjakauppaan vertautuvalla hinnalla, mutta vielä parempi on kuluttajan kannalta se, kun hinta sitten elää samoin kuin kirjakaupassa. Hyvä puolihan e-kirjoissa on se, että painokset eivät hevin lopu...

Kaikkiaan olen ollut palveluun hyvin tyytyväinen ja varsinkin sen kehitykseen. Kampanjat, kommunikointi ja SoMekin ovat mielestäni ihan hyvällä tasolla. Ei mitään valittamista siis...

Lisäksi mainitsin, että yhteistyö jonkun kansainvälisen e-kirjakanavan ja laitevalmistajan kanssa ei välttämättä olisi yhtään huono idea. Esimerkkinä minulla oli tietysi Kobo, jota olen hehkuttanut täällä jo usein.

Kiitokset mukavasta keskusteluhetkestä ! Seuraavaksi menen jo katselemaan, mihin tuhlaan lahjakorttini :-)

Minä siis hankin e-kirjani pääasiassa Kobolta (englanniksi ja ranskaksi) ja Elisa-kirjasta (suomeksi)
Mistäs te muut hankitte sähköisiä kirjoja  ja varsinkin niitä suomenkielisiä ?

4 kommenttia:

  1. Ihan uusi juttu itselleni, täytyy käydä katsomassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tiedä ovatko enää paikalla, mutta Elisa kirja sinänsä on ihan tutustumisen arvoinen juttu :-)

      Poista
  2. Minä sain joululahjaksi Elisa Kirjan lahjakortin ja kokeilin siis palvelua ensimmäisen kerran. Hyvin toimi. Hinnoittelusta olen samaa mieltä kanssasi: olen valmis maksamaan e-kirjasta pokkarin verran (korkeintaan). Minusta n. 25 € on e-kirjasta liikaa. Lahjakortinkin käytin Elisa Kirjan jouluetukirjoihin, kun niitä sai yhden normaalihintaisen hinnalla kolme. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Elisa on toistaiseksi ainoa suomalainen sähköisiä kirjoja myyvä, jonka olen huomannut harrastavan jonkunlaista hinnoittelustrategiaa :-)

      Poista